niedziela, 24 lipca 2016

Jak składać reklamację?

Jak skutecznie składać reklamację?

1. Nie bój się składania reklamacji.
2. Sprawdź, jakie masz prawa, zanim zaczniesz.
3. Masz większe szanse na sukces, jeśli zachowasz spokój!
4. Trzymaj się faktów.
5. Powiedz, czego oczekujesz - przeprosin, wymiany, zwrotu pieniędzy, lepszej usługi czy odszkodowania.
6. Upewnij się, że rozmawiasz z kimś, kto jest uprawniony do podjęcia działań - poproś kierownika.
7. Załóż teczkę z dokumentami, które mogąsię przydać-reklamą, zamówieniem, paragonami, gwarancjami, dowodami wpłaty, listami, notatkami z rozmów (z datą i nazwiskiem twojego rozmówcy).
8. Jeśli musisz cokolwiek z teczki wysłać do firmy, wyślij kopię - a oryginał zachowaj sobie.
9. Kiedy zauważysz problem, działaj od razu, nie odkładaj tego na później.
10. Zawsze się przedstawiaj. Podaj nazwisko, adres, telefon, e-mail oraz numer klienta lub sprawy, jeśli taki otrzymałeś od firmy.


Postaw się!

Czy kiedykolwiek cię oszukano? Nie tylko ciebie. Codziennie konsumenci mają kłopoty z produktami i usługami, ale to nie znaczy, że masz się z tym po prostu pogodzić. Postaw się i złóż reklamację.
Odnieś produkt

Jeśli jesteś niezadowolony z tego, co kupiłeś, zanieś rzecz z powrotem do sklepu. Powiedz im, w czym problem i czego oczekujesz. Zapisz nazwisko osoby, która załatwiała twoją sprawę, by w razie czego móc wrócić do rozmowy.

Jeśli to nie pomoże, następnym krokiem jest kontakt z siedzibą firmy - adres i telefon znajdziesz w Internecie. Jeśli nie mają adresu internetowego, możesz napisać list lub zadzwonić. Jeśli zadzwonisz, zapisz godzinę i datę rozmowy, kto z tobą rozmawiał i co było powiedziane. Dobrze jest po takiej rozmowie wysłać do firmy list podsumowujący rozmowę. Pamiętaj, zachowaj sobie jego kopię.
Wciąż coś nie tak?

Zwróć się ze swoim problemem do najbliższego oddziału Federacji Konsumentów (www.federacja-konsumentow.org.pl) albo do miejskiego lub powiatowego rzecznika konsumentów (http://www.uokik.gov.pl/pl/ochrona_konsumentow/ rzecznicy/). Otrzymasz tam fachową pomoc.

W ostateczności, jeśli dystrybutor czy usługodawca nie odpowiada na twoje listy i telefony, umywa ręce lub składa ci ostateczną propozycję, której nie chcesz zaakceptować, możesz rozważyć prośbę o mediację w sprawie lub złożenie pozwu do polubownego sądu konsumenckiego.


Masz problem z zagranicznym przedsiębiorcą?

Jeśli masz problem z produktem lub usługą w innym kraju Unii Europejskiej, to możesz skorzystać z Sieci Europejskich Centrów Konsumenckich (ECC-Net), gdzie otrzymasz radę i pomoc przy transgranicznym probiernie konsumenckim.
eśli żyjesz w Polsce, a twój problem dotyczy czegoś kupionego na przykład w Hiszpanii, WL ECC-Net może udzielić informacji i rady
co do prawa konsumenckiego w UE
i jak można je egzekwować. Może także pomóc ci skontaktować się ze sprzedawcą, by spróbować doprowadzić sprawy do ładu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz